Загальна інформація про навчальну дисципліну
«Ювенальна психологія та педагогіка»
Метою викладання навчальної дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» є формування у здобувачів вищої освіти компетентностей щодо психолого-педагогічного супроводу підлітків з соціально дезадаптованою поведінкою.
Завданням викладання навчальної дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» – є вивчення здобувачами вищої освіти теоретико-методичних основ ювенальної психології та педагогіки, оволодіння комплексом психолого-педагогічних засобів моніторингу особистого розвитку та соціальної поведінки підлітків, застосування психолого-педагогічного інструментарію для адаптації та соціалізації підлітків з девіантною поведінкою.
Метою викладання навчальної дисципліни на рівні очікуваних програмних результатів навчань щодо знань і умінь є формування у здобувачів вищої освіти наступних соціальних компетентностей (social skills):
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології в процесі професійної діяльності поліцейських;
- здатність до пізнання та усвідомлення гендерних особливостей;
- здатність до адаптації та дії в новій ситуації, здатність протидіяти стресовим чинникам, конфліктам та попередження деструктивних психоемоційних станів;
- здатність приймати обґрунтовані рішення, підвищувати рівень психологічної надійності та витривалості працівника поліції;
- здатність взаємодіяти із колегами та оточенням;
- здатність швидко і гнучко змінювати свою поведінку відповідно до вимог екстремальної ситуації;
- здатність до критичного мислення, прояву емпатії та нейтралізації психологічних бар’єрів.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» є формування у здобувачів вищої освіти системи знань, вмінь та навичок, виконуючи посадові обов’язки, вирішувати професійні наукові та педагогічні завдання, працюючи автономно та в команді, з обов’язковим урахуванням специфіки аудиторії, її інтересів та пріоритетів.
Отже, для досягнення мети навчальної дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» очікується, що за результатами навчання здобувачі вищої освіти повинні знати:
а) на ознайомчо-орієнтованому рівні :
· основи ювенальної психології та педагогіки у професійній діяльності;
· методи психології та педагогіки правоохоронної діяльності;
· місце психологічної складової в підготовленості правоохоронних органів;
· особливості професійного спілкування правоохоронців з дітьми;
· соціально-психологічні особливості роботи з дітьми та молоддю;
· психологічні основи вирішення конфліктів;
· детермінанти психоемоційної напруженості;
· особливості впливу екстремальних ситуацій на психіку та дії правоохоронця;
· психологічними особливостями переговорної діяльності.
б) на понятійно-аналітичному рівні:
· предмет, об’єкт та завдання психології та педагогіки у професійній діяльності;
· структурні компоненти особистості;
· складові структури психологічного впливу;
· методи психологічного впливу поліцейського;
· поняття, типи та особливості мотивації дітей та підлітків;
· поняття психоемоційної напруженості;
· методи саморегуляції;
· способи взаємодії з підлітками девіантної поведінки.
в) на продуктивно-синтетичному рівні:
· поняття та рівні професіоналізму та професійної самосвідомості правоохоронця;
· психологічні особливості сугестивності;
· психологічні аспекти невербальної комунікації;
· психологічні бар’єри у професійному спілкуванні;
· особливості використання методів переконання, навіювання, наслідування у спілкуванні;
· стратегії і методи взаємодії з підлітками девіантної поведінки;
· адаптивність до психоемоційної напруженості;
· стратегічні прийоми ведення процесу інтерв’ювання.
У результаті набутих у процесі вивчення навчальної дисципліни знань здобувачі вищої освіти повинні вміти:
а) на предметно-практичному рівні:
· визначати і розвивати професійні пізнавальні, інтелектуальні, емоційно-вольові якості правоохоронця;
· вдосконалювати різні види професійної пам'яті, увагу;
· використовувати особливості візуальної діагностики під час встановлення комунікативного контакту у професійній діяльності;
· дотримуватись правил безпечного спілкування.
б) на предметно-розумовому рівні:
· вивчати індивідуально-психологічні особливості особистості правоохоронця;
· виявляти психологічні причини і умови, які впливають на формування девіантної поведінки;
· застосувати базові психологічні знання в організації виховного впливу на підлітків;
· аналізувати професійно-психологічні процеси професійної діяльності, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між ними, виявляти їх тенденції, шляхи розвитку;
· аналізувати різні психологічні чинники забезпечення громадського порядку.
в) на знаково-практичному рівні:
· застосовувати психологічні методи і прийоми у повсякденній правоохоронній діяльності;
· вміти розрізняти і пояснювати негативні психоемоційні стани та застосовувати заходи регуляції.
Бути ознайомленим:
· із новітніми теоретичними та методичними розробками у сфері ювенальної психології та педагогіки;
· із способами, формами, засобами та сферами використання ювенальної психології та педагогіки в практичній діяльності правоохоронця
- Teacher: Юрій Цезарійович Жидецький