Загальна інформація про навчальну дисципліну

«Ювенальна психологія та педагогіка»

 

Метою викладання навчальної дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» є формування у здобувачів вищої освіти компетентностей щодо психолого-педагогічного супроводу підлітків з соціально дезадаптованою поведінкою.

Завданням викладання навчальної дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» – є вивчення здобувачами вищої освіти теоретико-методичних основ ювенальної психології та педагогіки, оволодіння комплексом психолого-педагогічних засобів моніторингу особистого розвитку та соціальної поведінки підлітків, застосування психолого-педагогічного інструментарію для адаптації та соціалізації підлітків з девіантною поведінкою.

Метою викладання навчальної дисципліни  на рівні очікуваних програмних результатів навчань щодо знань і умінь є формування у здобувачів вищої освіти наступних соціальних компетентностей (social skills):

- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології в процесі професійної діяльності поліцейських;

- здатність до пізнання та усвідомлення гендерних особливостей;

- здатність до адаптації та дії в новій ситуації, здатність протидіяти стресовим чинникам, конфліктам та попередження деструктивних психоемоційних станів;

- здатність приймати обґрунтовані рішення, підвищувати рівень психологічної надійності та витривалості працівника поліції;

- здатність взаємодіяти із колегами та оточенням;

- здатність швидко і гнучко змінювати свою поведінку відповідно до вимог екстремальної ситуації;

- здатність до критичного мислення, прояву емпатії та нейтралізації психологічних бар’єрів.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» є формування у здобувачів вищої освіти системи знань, вмінь та навичок, виконуючи посадові обов’язки, вирішувати професійні наукові та педагогічні завдання, працюючи автономно та в команді, з обов’язковим урахуванням специфіки аудиторії, її інтересів та пріоритетів.

Отже, для досягнення мети навчальної дисципліни «Ювенальна психологія та педагогіка» очікується, що за результатами навчання здобувачі вищої освіти повинні знати:

а) на ознайомчо-орієнтованому рівні :

·                   основи ювенальної психології та педагогіки у професійній діяльності;

·                   методи психології та педагогіки правоохоронної діяльності;

·                   місце психологічної складової в підготовленості правоохоронних органів;

·                   особливості професійного спілкування правоохоронців з дітьми;

·                   соціально-психологічні особливості роботи з дітьми та молоддю;

·                   психологічні основи вирішення конфліктів;

·                   детермінанти психоемоційної напруженості;

·                   особливості впливу екстремальних ситуацій на психіку та дії правоохоронця;

·                   психологічними особливостями переговорної діяльності.

б) на понятійно-аналітичному рівні:

·                   предмет, об’єкт та завдання психології та педагогіки у професійній діяльності;

·                   структурні компоненти особистості;

·                   складові структури психологічного впливу;

·                   методи психологічного впливу поліцейського;

·                   поняття, типи та особливості мотивації дітей та підлітків;

·                   поняття психоемоційної напруженості;

·                   методи саморегуляції;

·                   способи взаємодії з підлітками девіантної поведінки.

в) на продуктивно-синтетичному рівні:

·                   поняття та рівні професіоналізму та професійної самосвідомості правоохоронця;

·                   психологічні особливості сугестивності;

·                   психологічні аспекти невербальної комунікації;

·                   психологічні бар’єри у професійному спілкуванні;

·                   особливості використання методів переконання, навіювання, наслідування у спілкуванні;

·                   стратегії і методи взаємодії з підлітками девіантної поведінки;

·                   адаптивність до психоемоційної напруженості;

·                   стратегічні прийоми ведення процесу інтерв’ювання.

У результаті набутих у процесі вивчення навчальної дисципліни знань здобувачі вищої освіти повинні вміти:

а) на предметно-практичному рівні:

·                   визначати і розвивати професійні пізнавальні, інтелектуальні, емоційно-вольові якості правоохоронця;

·                   вдосконалювати різні види  професійної пам'яті, увагу;

·                   використовувати особливості візуальної діагностики під час встановлення комунікативного контакту у професійній діяльності;

·                   дотримуватись правил безпечного спілкування.

б) на предметно-розумовому рівні:

·                   вивчати індивідуально-психологічні особливості особистості правоохоронця;

·     виявляти психологічні причини і умови, які впливають на формування девіантної поведінки;

·                              застосувати базові психологічні знання в організації виховного впливу на підлітків;

·                   аналізувати професійно-психологічні процеси професійної діяльності, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між ними, виявляти їх тенденції, шляхи розвитку;

·                              аналізувати різні психологічні чинники забезпечення громадського порядку.

в) на знаково-практичному рівні:

·                              застосовувати психологічні методи і прийоми у повсякденній правоохоронній діяльності;

·                              вміти розрізняти і пояснювати негативні психоемоційні стани та застосовувати заходи регуляції.

Бути ознайомленим:

·                              із новітніми теоретичними та методичними розробками у сфері ювенальної психології та педагогіки;

·                              із способами, формами, засобами та сферами використання ювенальної психології та педагогіки в практичній діяльності правоохоронця